Nem gondolom, hogy érdemes nekiesni azonnal a donornak. Olyan ez mint egy rítustánc. Előbb körbejárjuk egymást. Apró simítások, pici érintések. Még keresem a fogást, meg persze a dokumentációból felkészülök, de azért itt-ott már megcsipkedtem
A hét elején fasza idő volt, nekem meg kicsit tellet már a hócipő, úgyhogy kedden gondoltam egyet, és csináltam egy szabadnapot magamnak. Sütött a nap, meleg volt. Gondoltam megcsinálom az egyszerűbb dolgokat, meg teszek egy kicsit a „sound of silence” projekt javára.
Bármilyen kocsiban a legsunyibb idegesítő zajforrás a nem megfelelően rögzített belső burkolatok zörgése. Nem is gondolná az ember mennyivel „összeszedettebb” egy autó érzete e nélkül. Nekem is több kisebb – tenyérnyi – felület mozgott, mert az idők során eltűntek, eltörtek az eredeti rögzítő csavarok, és pötyik.
KARR-ból kiszedtem hát ezekből egy marékra valót, és elkezdtem kipótolni a hiányzó darabokat.
Ez a K.A.R.R. dolog kicsit elgondolkodtatott…igazából az van, hogy az ismerősök táborában egyre jobban szaporodnak a „játszós autók”. Egyre inkább azon töröm a fejem, hogy meg kéne építeni a maradék alkatrészeimből, a kocsi rosszabbik énjét. Kipucolva, becsövezve, összkerékkel, a 2.2-es mocival. Az odabaszna…
Mivel amúgy is bontódott le pár elem, átdobtam a villamos tükrök vezérlő konzolját.
Nagy mázli, hogy a japók úgy rakták össze a kocsikat, hogy az összes extra csatlakozója rajta van a kábelkötegen. Így annyi dolgom volt, hogy a vakkapcsoló helyére betettem az igazit, és máris próbálhattam a tükröket.
A tükröket, amik még nem kerülnek fel, mert ép, és újra fényezett darabok kellenek. De működik, és ez a lényeg!
Bedobtam a tempomat főkapcsolóját is, mert a mellette lévő panelon volt.
Volt még egy dolog, ami nagyon zavaró volt. Az egyik műszerfalon lévő légterelőnek el volt törve a rudazata. Ezt mindenképpen ki akartam cserélni.
Miközben kivettem a műszerfal panelt vettem észre, hogy az óracsoport alatti rész aljáról nekem hiányzik egy alumínium merevítő, ami ráadásul szivacsozott is.
Ez volt a felelős a műszerfal zörgéséért.
A végére pedig az utas oldali ajtó burkolatának rögzítő csavar borítása volt. Ez mondjuk nem zörgött, viszont sokat rontott az érzeten.
Hihetetlen... Egy marék csavar, meg az új kapcsolók, kellemesen feldobják a létet a kocsiban. Hatalmasat változott azóta, hogy leszigeteltem az ajtókat. Oppá, ajtók. Azt el is felejtettem, hogy az első ajtók lemezének belső oldalát teljesen leszigeteltem egy DYNAMAT szerű anyaggal. Ez ugyan az az öntapadós bitumenlap, csak 1860 Ft egy 40x40-es, a neves gyártó termékével szemben. Nagyon hasznos, igazából minden autóban érdemes megcsinálni. Sokkal csendesebb a kocsi. Így már hosszú távon is élvezet vele a száguldozás, és a hangtechnika is szebben szól.
Utolsó kommentek