Prostreet blog

Autó tuning szakszerűen, biztonságosan, megannyi érdekesség az autózás, és a hazai autósport világából.

Friss topikok

  • László Matus96: a leírtakkal egészen addig egyetértek, amíg a "polírozott" cső nem kerül szóba... a polírozott szí... (2018.02.14. 19:35) Motor tuning 1. - A szívórendszer
  • Hammer: egy kis javítás: a vázlatot Goodie dobta össze ;) (2010.06.23. 15:18) Ladies and Gentlemen...
  • Pinyti: Mert én is készülök hangszórócserére és ha már bontok, akkor ragasztanék is valami hangszigetelőt. (2010.05.17. 22:29) Az első simítás
  • nem kéne...: shándornak vizes állófűtése lesz, ahogy nézem. (2010.05.09. 01:27) Ketteske megérkezett
  • szatyi: Javítsd légy szíves a turbOlenciát turbUlenciára! "Jegyezzük meg azonban, hogy a Cv-t nem veszi f... (2009.12.09. 11:27) Aerodinamikai kiegészítők

HTML

Linkblog

Utolsó kommentek

  • László Matus96: a leírtakkal egészen addig egyetértek, amíg a "polírozott" cső nem kerül szóba... a polírozott szí... (2018.02.14. 19:35) Motor tuning 1. - A szívórendszer
  • Hammer: egy kis javítás: a vázlatot Goodie dobta össze ;) (2010.06.23. 15:18) Ladies and Gentlemen...
  • Pinyti: Mert én is készülök hangszórócserére és ha már bontok, akkor ragasztanék is valami hangszigetelőt. (2010.05.17. 22:29) Az első simítás
  • Pinyti: @Sanyi.: De meg tudod mondani, hogy mi a neve? (2010.05.17. 22:28) Az első simítás
  • Sanyi.: @Neszójjábe__: Itt talán tudnak segíteni: Gáspár Festék Áruház 7634 Pécs, Makay István utca 12. ... (2010.05.16. 22:02) Az első simítás
  • Utolsó 20

Prostreet videok

Az első simítás

2010.05.16. 15:15 :: Sanyi.

Nem gondolom, hogy érdemes nekiesni azonnal a donornak. Olyan ez mint egy rítustánc. Előbb körbejárjuk egymást. Apró simítások, pici érintések. Még keresem a fogást, meg persze a dokumentációból felkészülök, de azért itt-ott már megcsipkedtem

A hét elején fasza idő volt, nekem meg kicsit tellet már a hócipő, úgyhogy kedden gondoltam egyet, és csináltam egy szabadnapot magamnak. Sütött a nap, meleg volt. Gondoltam megcsinálom az egyszerűbb dolgokat, meg teszek egy kicsit a „sound of silence” projekt javára.
Bármilyen kocsiban a legsunyibb idegesítő zajforrás a nem megfelelően rögzített belső burkolatok zörgése. Nem is gondolná az ember mennyivel „összeszedettebb” egy autó érzete e nélkül. Nekem is több kisebb – tenyérnyi – felület mozgott, mert az idők során eltűntek, eltörtek az eredeti rögzítő csavarok, és pötyik.
KARR-ból kiszedtem hát ezekből egy marékra valót, és elkezdtem kipótolni a hiányzó darabokat.

Ez a K.A.R.R. dolog kicsit elgondolkodtatott…igazából az van, hogy az ismerősök táborában egyre jobban szaporodnak a „játszós autók”. Egyre inkább azon töröm a fejem, hogy meg kéne építeni a maradék alkatrészeimből, a kocsi rosszabbik énjét. Kipucolva, becsövezve, összkerékkel, a 2.2-es mocival. Az odabaszna…

Mivel amúgy is bontódott le pár elem, átdobtam a villamos tükrök vezérlő konzolját.

Nagy mázli, hogy a japók úgy rakták össze a kocsikat, hogy az összes extra csatlakozója rajta van a kábelkötegen. Így annyi dolgom volt, hogy a vakkapcsoló helyére betettem az igazit, és máris próbálhattam a tükröket.

 A tükröket, amik még nem kerülnek fel, mert ép, és újra fényezett darabok kellenek. De működik, és ez a lényeg!


Bedobtam a tempomat főkapcsolóját is, mert a mellette lévő panelon volt.

Volt még egy dolog, ami nagyon zavaró volt. Az egyik műszerfalon lévő légterelőnek el volt törve a rudazata. Ezt mindenképpen ki akartam cserélni.

Miközben kivettem a műszerfal panelt vettem észre, hogy az óracsoport alatti rész aljáról nekem hiányzik egy alumínium merevítő, ami ráadásul szivacsozott is.

Ez volt a felelős a műszerfal zörgéséért.

A végére pedig az utas oldali ajtó burkolatának rögzítő csavar borítása volt. Ez mondjuk nem zörgött, viszont sokat rontott az érzeten.

Hihetetlen... Egy marék csavar, meg az új kapcsolók, kellemesen feldobják a létet a kocsiban. Hatalmasat változott azóta, hogy leszigeteltem az ajtókat. Oppá, ajtók. Azt el is felejtettem, hogy az első ajtók lemezének belső oldalát teljesen leszigeteltem egy DYNAMAT szerű anyaggal. Ez ugyan az az öntapadós bitumenlap, csak 1860 Ft egy 40x40-es, a neves gyártó termékével szemben. Nagyon hasznos, igazából minden autóban érdemes megcsinálni. Sokkal csendesebb a kocsi. Így már hosszú távon is élvezet vele a száguldozás, és a hangtechnika is szebben szól.
 

6 komment

Címkék: tükör villamos műszerfal hangszigetelés

A bejegyzés trackback címe:

https://prostreet-tech.blog.hu/api/trackback/id/tr872007300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neszójjábe__ 2010.05.16. 19:51:13

Konkrétan mi a neve ennek a "DYNAMAT szerű" anyagnak, hol lehet ilyen kapni?

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.05.16. 21:19:03

Konkrétan egy pécsi autó hi-fi-s ajánlotta, és egy festék nagy-áruházban (Gáspár - "a tescoval szemben") vettem. Nem én lehettem az első, mert kérdezték mihez kell, és máris a kezelt külső felületűt adták.

Neszójjábe__ 2010.05.16. 21:41:33

Azért kérdem, hogy itt Pesten rákeresnék neten vagy hasonló festékboltokban. Csak érdeklődés képpen kérdezem, mert nemhogy hangszigetelésem, de autóm sincs. Majd a nem túl távoli jövőben, így csak feltérképezem és mérlegelem a leendő gépem optimálási lehetőségeit.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.05.16. 22:02:27

@Neszójjábe__: Itt talán tudnak segíteni:
Gáspár Festék Áruház

7634 Pécs, Makay István utca 12.

+36 (72) 256 401

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.05.17. 22:28:56

@Sanyi.: De meg tudod mondani, hogy mi a neve?

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.05.17. 22:29:50

Mert én is készülök hangszórócserére és ha már bontok, akkor ragasztanék is valami hangszigetelőt.
süti beállítások módosítása