Sok cikk íródott már a Nissan R35 GT-R-ről megjelenése óta. A Speedhunters.com oldalon viszont megjelent egy olyan leírás, ami bemutatja, hogyan is rakják össze ezt a szuper sport kocsit. Kevés gyártó teszi meg azt, hogy egy ilyen szintű termék gyártásakor beengedi a nyilvánosságot. Nos, a Nissan megtette.
A folyamat a yokohamai üzemben kezdődik, ahol a félelmetes VR38DETT motort állítják össze. A GT-R motorjának összeszereléséhez keresve sem találhattak volna jobb helyszínt annál mint ahol a legendás RB26-os és az S20 motorok készültek a GT-R korábbi két generációja számára. Távol a Nissan és Renault modellek MR motorjainak automatizált gyártó helységeitől, egy elzárt kisebb klimatizált helységben történik az összeszerelés. Itt dolgozik a takumi csapat, azon specialisták maroknyi csapata, akik előállítják a Nissan által valaha gyártott legerősebb motort.
Amint az előkészített VR38 motorblokk bekerül a tiszta terembe, egy állványra helyezik, és egy technikus veszi kezelésbe. A technikus az elsőtől az utolsó összeszerelési lépésig kíséri a blokkot, amint az körbehalad a teremben, és a különböző szerelési fázisokon. Maga az összeszerelő terem, és a folyamat, sokkal inkább emlékeztet egy Formula 1 összeszerelő műhelyre, mint egy motor összeszerelő üzemre. Látszik hogy a Nissan különös figyelmet fordít a GT-R projekt minden apró elemére. Hozzávetőleg 200 perc telik el a blokk megjelenésétől az üzemképes motor elkészültéig, és naponta 27 egység hagyja el az összeszerelő műhelyt. Mivel a GT-R már az európai piacon is elérhető, nagy esély van rá, hogy a termelést tovább fogják növelni.
Itt látható a szívósor, amely gondoskodik a VR38 hengereinek optimális levegőellátásáról.
Amikor egy motor elkészül, egy speciális mérőpadra helyezik, ahol ellenőrzik a működését, és lemérik a leadott teljesítmény és nyomaték értékeket. Az ellenőrzött motorokat egy 60 perces tesztnek vetik elá ez után, ami garantálja a megbízható működést a beépítés után. Yokohamában ezek után a motorokat becsomagolják, és útnak indítják a cég legnagyobb összeszerelő üzeme felé, a Tochigi-ken létesítménybe. Tartsunk hát velük!
Ahogy a motorok, úgy a Borg and Warner GR6 dupla kuplungos váltók is összeállítva érkeznek a Tochigi üzembe. Ezek egy egységet alkotnak a hátsó differenciálművel.
Az első, és hátsó vázkeretek mind speciális kereteken épülnek. Itt látható amint a hátsó szekció összeépül. Egyben a váltó, a lengőkarok és a fékek.
Miután az első és a hátsó futóművet lézer segítségével összeigazítják és leemelik az álványról, átszállítják az összeszerelő futószalagra, ahol összeállítják a karoszéria elemeivel, és megkezdődik a végszerelés.
A GT-R egy szerelősoron készül a Nissan többi prémium kocsijával, mint a Cima (Infinity Q45) és a Skyline (Infinity G37).
Az elemek festése után ez az egyik első állomás az építés során. Itt láthatjuk, amint a kábelköteg kész a beépítésre a csupasz fém belsőben.
Speciális karosszéria védő elemeket helyeznek fel szerelés közben, hogy megvédjék az elemeket az esetleges szerelés közbeni sérülésektől.
Itt a kipufogórendszer első front oldali csöveit helyezik el éppen. Érdemes megnézni az első fékek méreteit!
Később elhelyezik a motor periférikus alkatrészeit, mint például a hűtő túlfolyótartályát.
Amikor egy R35 összeszerelése befejeződik, a kocsit fékpadra teszik, és elkezdik az első tesztek lebonyolítását…
…majd átgurítják őket a fényes minőség ellenőrző terembe, ahol szemrevételezik az illesztéseket, a fényezést.
A beltér minőségét, a motorteret, sőt még a tárolótereket is átnézik, valamint ellenőrzik az ajtók és a tároló rekeszek megfelelő működését, zárását.
Ezen vizsgálatok eredményes zárultával hagyhatják el a kocsik a gyártósort, és kezdik meg sorban állásukat a végső tesztekre.
A GT-R-eket egytől-egyig kiviszik az összeszerelő üzem mellett elterülő tesztpályára, ahol egy csapat tesztpilóta veszi őket kezelésbe. Tesztelik az összes funkciót, ellenőrzik mindennek a megfelelő működését, és elvégezik a kocsik alap bejáratását is. Ez a procedúra a Brembo fékek, és aGR6-os váltó bejáratására vonatkozik. Érdekes maga az eljárás is. A pilóta a 3-ik fokozat végéig hajtja a kocsit, majd erősen beletapos a fékbe, úgy hogy közben nem veszi el a gázt.
Párszor megismétlik ezt, a kocsik visszakerülnek a gyárba a fékek, és a váltó utánállítására.
Miután a kocsi megépül, bejáratódik, és elvégzik rajta a végső ellenőrzéseket, után állításokat, készen áll a leszállításra. Afék, a hajtáslánc és a motor terhelésének alacsonyan tartását az első 2000 km-en a Nissan melegen ajánlja, azt hiszem ez sokaknak igen komoly tortúrát jelenthet.
Eredeti cikk: Dino Dalle Carbonare
Utolsó kommentek