Többször említettem már, hogy az igényes tuning nem feltétlen pénz kérdése. Minden típust többféle felszereltségi szinttel gyártottak/gyártanak. Amennyiben autónk nem a legmagasabb változat, érdemes a bontók környékén is körülnézni…
Ennek a megközelítésnek több előnye is akad. Egyrészt olcsóbb, ez egyértelmű. Másrészt azonban olyan alkatrészekhez juthatunk amik 100%-osan illeszkednek az autó összképéhez, másrészt szinte minden esetben megúszhatjuk az installálás körül adódó problémákat.
Persze legyünk tisztában azzal, hogy a bontósok általában nem fehér abroszon tartják portékájukat. Lehetőség szerint ellenőrizzük a szükséges alkatrész működőképességét. Ha ez megvolt gyönyörűen meg lehet őket tisztítani, esetleg fényezni, vagy utó kezelni más módon.
A legtöbb típuscsalád esetében még a motorok, és a hajtáslánc elemei is cserélhetőek, így relatíve olcsón készíthetünk 75 le-s kisautónkból akár 150-200 Le-s szörnyet is.
Íme egy példa, itt ez a csinos kis Mazda 323 – Napster barátom vasa. Nem mai csirke az autó, de korrekt az elképzelés, hogy nem olcsó „gagyi” elemekkel tervezi tele aggatni a kocsit, hanem egy tökéletesebb, szebb „gyári” modellé próbálja alakítani a gépet.
Ebből a modellből legtöbben a Gt-turbo és Gtx (4x4) változatot ismerik. Ez egy egyszerű alap felszereltségű sedan. Az alap kocsiba már a megvételkor bekerült egy elektromos tükör és a gyárilag színezett üvegek.
A „belakást” követően egy három fázisból álló átalakítási terv indult el a megvalósítás útján:
1. fázis: széles lökhárító, audio rendszer, gyári sport kormány
2. fázis: elektromos fűtés rendszer, digitális műszerfal, sportülés, Enkei alufelni
3. fázis: elektromos ablak, hátsó széles lökhárító, 4db tárcsa fék, direkt légszűrő, kipufogó rendszer, hátsó gyári sportülések, gyári elektromosan állítható futómű
Ebből is látható, hogy elsőre költségesnek látszó átépítések is tökéletesen megoldhatóak relative olcsón, egy kis utánajárással. Nem érdemes egy belépő szintű – ráadásul koros - modellbe tuning cuccokra százezreket beleborítani, hiszen ugyanannyi – esetleg töredék - pénzből ezzel a módszerrel könnyedén elérhetjük akár a típus gyári sportváltozatának képességeit is. Hiszen bármit teszünk is egy 1.3-as benzinmotorral, az nem fogja megközelíteni egy 1.8-as vagy 2.0-es GT motor teljesítményét. De ekkora erőnél már a futóműre, váltóra és a fékekre is szükség van!
Szóval hajrá, ismerje meg mindenki a birtokolt típust, az átjárhatóságokat, a történelmet a interneten. Kicsit gondolkozzon, kombináljon, és irány a bontó;)
Köszönet Napsternek az infókért, és a képekért.
Utolsó kommentek