A múlt héten (vagy ezen?) kijött a Krovakészlet Pege Aladárjának Wankeles cikke. Hatott, dőltek a kommentek a hozzá tartozó posztba. Előjött az életképesség kérdése, a fogyasztás, és a hang...a hang.
A Wankelre ugyanúgy érvényes, hogy a megszólalás igencsak függ a kialakítástól, aztán ma ráakadtam erre a videóra, és később tovább kutattam, hogy mi is ez.
Meg is találtam a mindent megmagyarázó videót is.
Igen, hmm, egy klasszikus megoldáshoz nyúltak. A TC posztban a nagy vita közben többször felvetődött egy szám-betű kód: „20B”. De, mit is takarnak ezek a számok? A Mazda Wankel motorjainak térfogatát az deciliterben adja meg, és ezt szerepelteti a jelölésben. 20B – bizony, az nettó két liter. Ismerve a rotoros mocik teljesítmény – térfogat viszonyát sejthető a teljesítmény, ha a szívó 1.3-as 231 lovat tud gyári kivitelben.
Sose hallottál még a 20B-ről? Az két dolog miatt lehet, vagy nem vagy „rotarybuzi’, vagy azért, mert ez egy Japán belpiacos – népszerűbben JéDéeM – motor, amit szériában csak az ott is igen ritka, de lélegzetelállító Eunos Cosmo kupéba szereltek.
A technikai színvonal érzékeltetése végett. Csak szemelvényekben: 1990, érintőképernyős fedélzeti számítógép, 300Le feletti motor, több mint 400Nm nyomatékkal, szekvenciális turbo feltöltés.
Gyakori megoldás ez, és érdekes módon az igazán komoly Rx-8-akat úgy építik, hogy vagy a korábbi Rx-7 FD motorját építik be, vagy egy igazán ütős megoldásként, valahogy hozzájutnak egy 20B-hez, és akkor garantált a siker…
….és hamarosan jön a folytatása a Jaguar XJ13-al megkezdett sorozatnak az Autófílián, egy wankellal – amiből szintén csak 1 darab készült;)
(és köszi a címötletet, már nemtom kinek)
Utolsó kommentek