Prostreet blog

Autó tuning szakszerűen, biztonságosan, megannyi érdekesség az autózás, és a hazai autósport világából.

Friss topikok

  • László Matus96: a leírtakkal egészen addig egyetértek, amíg a "polírozott" cső nem kerül szóba... a polírozott szí... (2018.02.14. 19:35) Motor tuning 1. - A szívórendszer
  • Hammer: egy kis javítás: a vázlatot Goodie dobta össze ;) (2010.06.23. 15:18) Ladies and Gentlemen...
  • Pinyti: Mert én is készülök hangszórócserére és ha már bontok, akkor ragasztanék is valami hangszigetelőt. (2010.05.17. 22:29) Az első simítás
  • nem kéne...: shándornak vizes állófűtése lesz, ahogy nézem. (2010.05.09. 01:27) Ketteske megérkezett
  • szatyi: Javítsd légy szíves a turbOlenciát turbUlenciára! "Jegyezzük meg azonban, hogy a Cv-t nem veszi f... (2009.12.09. 11:27) Aerodinamikai kiegészítők

HTML

Linkblog

Utolsó kommentek

  • László Matus96: a leírtakkal egészen addig egyetértek, amíg a "polírozott" cső nem kerül szóba... a polírozott szí... (2018.02.14. 19:35) Motor tuning 1. - A szívórendszer
  • Hammer: egy kis javítás: a vázlatot Goodie dobta össze ;) (2010.06.23. 15:18) Ladies and Gentlemen...
  • Pinyti: Mert én is készülök hangszórócserére és ha már bontok, akkor ragasztanék is valami hangszigetelőt. (2010.05.17. 22:29) Az első simítás
  • Pinyti: @Sanyi.: De meg tudod mondani, hogy mi a neve? (2010.05.17. 22:28) Az első simítás
  • Sanyi.: @Neszójjábe__: Itt talán tudnak segíteni: Gáspár Festék Áruház 7634 Pécs, Makay István utca 12. ... (2010.05.16. 22:02) Az első simítás
  • Utolsó 20

Prostreet videok

Egy kis gyújtás tuning.

2009.04.08. 14:30 :: Sanyi.

A motor teljesítményének szempontjából a legfontosabb dolog a levegő-tüzelőanyag keverék égésének minősége. Ehhez a tökéletesen beállított keveréken kívül megbízható, erős szikra is kell. A gyári rendszerek megfelelőek ugyan, de magasabb fordulatszámokon, már nincs idejük a trafóknak újratöltődni, és ezért gyengébb gyújtószikra keletkezik.

Egy gyújtórendszer megtervezésekor sok szempontot kell figyelembe vennünk. A rendszer fejlesztésében mindig több elem cseréjére van szükség, mert ha szűk keresztmetszetet csinálunk valahová, akkor csökkentjük a fejlesztések hatásfokát.

Nézzük miből is áll a gyújtórendszer a Mazda 626 GV/GD esetében.

A modernebb rendszerek irányításába, már általában az elektronikus vezérlőrendszer is beavatkozik.

Esetünkben az első lépés a gyári 30.000 Volt feszültséggel dolgozó trafó cseréje. Több gyártó is készít trafókat különböző típusokhoz, de én szeretem a megbízható dolgokat, ezért az amerikai MSD Ignition Technology Blaster 2. típus specifikus, 45.000 volt teljesítményű egységét választottam. Az MSD az amerikai versenysportban a legelismertebb márka, és ők a fő beszállítói a verseny motorcsónak nagydíjaknak is.

A trafót a neten rendeltem, magától a gyártól, így teljes körű garanciát is vállalnak rá. Az ára meglepően alacsony volt, mindössze 12.600 Ft-ot fizettem érte (tavaly nyári árfolyamon).

A trafó cseréjével egy időben meg kell ejteni a gyújtókábelek cseréjét is. Ide érdemes ismertebb gyártóktól rendelni – MSD, NGK, Magnacor -, mert ár érték arányukat tekintve ezek a legjobbak. Tartózkodjunk a hangzatos „tuning” gyártók termékeitől. Válasszunk vastag - min. 85-ös - kábeleket, dupla szigeteléssel.
 

El is érkezünk a gyújtógyertyákhoz. A gyújtógyertya a kulcs a keverék tökéletes elégetéséhez a hengerekben. A nagy teljesítményű gyertyák erősebb szikrát adnak, ezért igen pozitív hatásúak lehetnek, verseny, és utcai használatban egyaránt.
A platina gyertyák kitűnően ötvözik a teljesítményt és a tartósságot viszonylag elfogadható áron. Az árnál természetesen figyelembe kell venni, hogy lényegesen tovább tartanak, mint a nem platina gyertyák. A legjobb ami kapható, az az ezüst - mivel ez a legjobb konduktor. Ezek azonban rendkívül drágák.


Itt is érdemes a nagy múltú, jól ismert gyártók termeit választani (NGK, Denso, Bosch, Brisk), tartsuk magunk távol a SplitFire és hasonló gagyi termékektől.


A saját gyújtórendszerem estében a régi vákuumvezérelt gyújtást átépítettem egy ROX Racing IGC gyújtásvezérlő modul által irányítottra. Ennek segítségével, részletesebb gyújtástérkép készíthető az autóhoz, és jobban optimalizálható a motor működése. Az egység később nagy szolgálatot tesz majd a feltöltés kivitelezésekor is.

(A felvetések a Mazda/Ford FE motorcsaládra vonatkoznak, de természetesen más - hasonló felépítésű - motorokra is érvényesek.)

1 komment

Címkék: mazda gyertya tuning 626 trafó gyújtás fe

A bejegyzés trackback címe:

https://prostreet-tech.blog.hu/api/trackback/id/tr601053666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2009.04.08. 20:53:51

Uhh... igen komoly szinten műveled te ezt a tuning dolgot. Remélem a karvolt-on szereplő "tunerek" is beleolvasnak, és kicsit átértékelik azt, amit szerencsételn járgányaikkal művelnek.
Csak így tovább, várom a következő epizódot!
süti beállítások módosítása